Dnes je: Pondelok 23. septembra 2019, meniny má Zdenka, zajtra bude mať meniny Luboš/Ľubor.


V spolupráci s Áno pre život n. o. sa v školskom roku 2012/2013 zapojíme do projektu

Všetky deti potrebujú porozumenie a rešpekt

Aktivity v projekte Všetky deti.......



35.
13.6.2013 - remeselná dielňa - 3.G

34.
6.6.2013 - remeselná dielňa - 2.G - 2.skupina

Pani učiteľka nás po 2. hodine zobrala do Áno pre život. Išli sme do remeselnej dielne. Po dôkladnom vysvetlení od pani inštruktorky, ako máme pracovať s hlinou, sme sa pustili do vyrábania rôznych výrobkov. Vznikli srdiečka, zvieratká, dokonca aj E.T. /čítaj ítí/. Bolo tam veľmi dobre a pokojne by som si to zopakoval.

Janko Pekara, sekunda








Stiahnuť všetko



33.
6.6.2013 - fotodielňa - 8.B

32.
16.5.2013 - Mám peniaze a čo s nimi? - kurz financií - Sexta

31.
16.5.2013 - remeselná dielňa 2.G - 1. skupina

Vo štvrtok 16. 5. sme sa na 3. a 4. vyučovaciu hodinu vybrali do dielne v nadácii Áno pre život. Keď sme tam prišli, teta nám vysvetlila, ako pracovať s modelárskou hlinou, poukazovala všelijaké výtvory iných žiakov a tiež nám ukázala hrnčiarsky kruh a pec, v ktorej sa výrobky vypaľovali. Potom každý z nás dostal hrudku hliny a mohli sme si vyrobiť všetko možné, všetko, čo si naša fantázia dokázala predstaviť. Keď sme skončili, poumývali sme sa a pobrali sa naspäť do školy.

Michaela Chupáňová, sekunda


30.
2.5. 2013 - remeselná dielňa 6.A - 2.skupina

29.
2.5. 2013 - fotodielňa 8.A

28.
18.4. 2013 - remeselná dielňa 6.A - 1.skupina

27.
18.4.2013 - Mám peniaze a čo s nimi? - kurz financií - Kvinta

Vo štvrtok, 18. apríla, prežila kvinta menej tradičnú hodinu "matematiky" nielen tým, že sa konala v priestoroch Áno pre život, ale aj preto, že to bolo stretnutie s lektorkou, ktorá nám priblížila svet financií. Dozvedeli sme sa množstvo užitočných informácií, viac či menej známych, no najviac nás zaujala aktivita, kedy sme počítali koľko mesačne "stojíme našich rodičov". Aj po skončení stretnutia sa naše rozhovory niesli v duchu úžasu nad majstrovstvom našich rodičov, s ktorým spravujú rodinný rozpočet.

26.
4.4.2013 - 7.A fotodielňa- skupina B



25.
4.4.2013 - remeselná dielňa-6.B-2.skupina

24.
21.3.2013 - remeselná dielňa-6.B-1.skupina

23.
7.3.2013 - 4.A remeselná dielňa

22. Fotodielňa - skupina A
7.3.2013

,,Áno pre život" je neobyčajná budova, pretože tam môžu bývať matky so svojimi deťmi, ale aj preto, že sa tam konajú rôzne akcie. V marci pripravili pre nás prednášku o fotografovaní, ktorú odprezentoval pán Karol Uhlárik. Najkrajšie fotky boli tie, ktoré nafotil v prírode. Páčili sa nám zábery západu slnka, rozkvitnuté luky aj fotografie zvierat. Uvedomili sme si, že svet okolo nás je očarujúci, ale my to mnohokrát nevidíme. Žiaci 7.A KSŠ

21.
21.2.2013 - 5.A remeselná dielňa-skupina B

20.
13.2.2013 - 8.A Mám peniaze a čo teraz?

19.
14.2.2013 - 5.A remeselná dielňa-skupina B

18.
7.2.2013 - 5.A remeselná dielňa-skupina A

17.
7.2. 2013 - 6.B fotodielňa

16.
24.1.2013 - 4.B remeselná dielňa

15.
10.1.2013 - 4.B remeselná dielňa

Článok v Rajčan 3/2013


Projekt z pohľadu APZ


14. Fotografická dielňa
11.1.2013

Naša trieda 6.A bola v APZ na praktickej prednáške o fotografovaní. Ujo Karol nám popísal a ukázal rôzne druhy fotoaparátov. Ukázal nám aj nádherné fotky prírody z okolia Rajca formátu A5. Veľmi nás zaujala fotka so vzlietajúcim orlom v zime v lese. Krásne zachytil detaily rôznych prírodných scenérií. Mohli sme si vyskúšať fotografovanie, dokonca aj s fotopuškou. Všetkých nás to zaujalo. Bolo to úžasné. Mnohí z nás už majú jasné predstavy o svojich koníčkoch. Pani učiteľka povedala, že na výlete si zvolíme triedneho fotografa.

Napísala: Vanesa Bohdalová a Sandra Kamasová





13.
11.12.2012 8.B mám peniaze a čo s nimi?

12.
6.12.2012 5.B fotodielňa

11.
13.12.2012 4.A remeselné dielne

10.
6.12.2012 4.A remeselné dielne

9. Mám peniaze a čo teraz?
21. 11. 2012

Naša trieda sa zúčastnila na besede o financiách. Dozvedeli sme sa tu ako správne narábať s peniazmi. Dostali sme papieriky s anketami, na ktorých sme mali prisúdiť poradie dôležitosti niektorým hodnotám, napr. láska, peniaze, zdravie, múdrosť atď. V ďalšej aktivite sme mali rozanalyzovať naše príjmy a výdavky. Na záver sme sa dozvedeli praktické rady ako šetriť v domácnosti a ako odolávať reklamným ponukám.

Žiaci 9.B triedy.





8. Remeselná dielňa
Vo štvrtok 8. novembra sme sa naučili veľa nového – naučili sme sa ako pracovať s hlinou. V spolupráci s neziskovou organizáciou Áno pre život sa nám podarilo do našej školy zabezpečili hrnčiarsky kruh a pec, taktiež prišiel lektor, ktorý nám vysvetlil ako na to...
My žiaci III. B triedy KSŠ sme prišli do takto zariadenej učebne. V úvode sme sa dozvedeli veľa zaujímavostí z histórie používania hliny a hlinených výrobkov, potom sme sa dozvedeli akú hlinu si máme vybrať na modelovanie a taktiež ako s ňou pracovať. Dozvedeli sme sa, že aby sa nám s hlinou dobre pracovalo, musí byť dobre rozpracovaná, nemôžu byť v nej bublinky, aby potom pri vypaľovaní nepraskla, nesmie byť príliš suchá a taktiež ani príliš rozmočená, jednoducho musí byť taká „akurát“. Keď sme mali hlinu rozpracovanú, tak sme ju vyvaľkali, potom sa z nej dali vykrajovať rôzne tvary. Tieto tvary sme následne ozdobovali a odtláčali sme tam rôzne hviezdičky, srdiečka, trojlístky a podobne. Hotové výrobky sme dali usušiť.

O dva týždne 22.novembra budeme pokračovať. Už sa veľmi tešíme! Naše umelecké výtvory sa potom budú predávať na vianočných trhoch.

kolektív III. B triedy







7. Fotografická dielňa
o štvrtok 8.11.2012 sme išli s celou triedou ( V.A) na prednášku o fotoaparátoch. Pán Uhlárik nám ukázal staré fotky Rajca, na ktorých bola Radnica, námestie, ľudia z minulosti a potom nám ukázal také isté fotky zo súčasnosti. Boli nafotené pred 100 rokmi a porovnané s dneškom. Bolo to veľmi zaujímavé. Ukázal nám veľa druhov fotoaparátov. Staré, do ktorých sa vkladal čiernobiely film aj moderné, nové. Veľmi sa mi to páčilo a teším sa na ďalšiu prednášku.

Lukáš Hoskovec, V.A





6. Pracovné stretnutie
Tretie stretnutie pedagógov s Mgr. Vaňovou sa uskutočnilo v stredu 7.11.2012 v priestoroch APŽ a bolo zamerané na tímovú spoluprácu. Formou aktivít  sme sa snažili pochopiť podstatu tímovej práce, pochopiť postavenie žiaka v tíme (žiak - spolužiaci - rodičia - učiteľ - vedenie školy - ostatní zamestnanci školy) a následne úlohu žiaka a jeho reakcie, ktoré vyplývajú z jeho postavenia. Veľa priestoru sa venovalo aj rozvíjaniu sebahodnoty žiakov a aj tomu ako objaviť a podporiť ich jedinečnosť. Aktivitami sme prišli k záveru, že deti prichádzajúce z ťažkého prostredia, skutočne môžu hľadať oporu hlavne u učiteľa.





5. Mám peniaze a čo teraz
Odkiaľ sa berú peniaze v domácnosti?

Aj takéto otázky sa nás pýtali na prednáške o financiách. Nám sa najviac páčila otázka: Čo kladieme na prvé miesto? Väčšina z nás dala zdravie, lásku a rôzne duchovné hodnoty a peniaze až na koniec. Potom sme skladali porekadlá o peniazoch. Napr. „Najlepšie veci sú aj tak zadarmo“ alebo „Peniaze nás nemajú ovládať, ale nám slúžiť“. Najlepšie porekadlo bolo: „Čo nám zvýši za to si môžeme kúpiť nejakú nepotrebnú vec, ktorá nám spríjemní život“. Táto prednáška mala veľký význam ako hospodáriť s peniazmi.

Ďakujeme za túto obohacujúcu prednášku!

Napísali: Anna Mihalcová, Zuzana Halková (IX.A)





4. Pracovné stretnutie
Druhé stretnutie pedagógov s Mgr. Vaňovou, ktoré sa uskutočnilo 24.10.2012 v priestoroch APZ sa nieslo v kreatívnejšom duchu. Pedagógovia si vyskúšali, čo asi prežívajú deti v triedach, ale aj tie doma. Zaoberali sa pojmom „sebahodnota“, ktorá je veľmi dôležitá pre formovanie človeka. Základnými atribútmi sebahodnoty sú: spolupatričnosť, jedinečnosť, právo rozhodovania a životné vzory a modely.

Deti by mali pocítiť spolupatričnosť v rodine i v škole. Treba im neustále pripomínať ich jedinečnosť a neopakovateľnosť napriek ich nedostatkom. Zároveň musia mať priestor na vlastné rozhodovanie. Ideálny spôsob ako zabezpečiť ich správne rozhodnutia je práve príklad ľudí z ich okolia (rodina, škola), príklad správnych vzorov a modelov správania.





3. Fotografická dielňa
Dňa 4.10. 2012 sa trieda tercia spolu s p. uč. Čerňanskou zúčastnila na prednáške o fotoaparátoch a fotení. Prednášku viedol p. Karol Uhlárik. Táto návšteva sa konala v Áno pre život a dozvedeli sme sa niečo z histórie fotenia, aké sú typy fotoaparátov, videli sme mnohé pekné zábery krajín, prírody, živočíchov i ľudí. Vyskúšali sme si aj ako sa fotí s kvalitným foťákom. Prezreli sme si nové knihy, kde boli obrazy rôznych predmetov. Pán Uhlárik nám porozprával aj mnohé zaujímavé zážitky a fotky z turistického krúžku. Napísali: Anna Škubová, Lenka Špániková - Tercia.








2. Remeselné dielne
Dňa 4.10. a 18.10. 2012 si žiaci III.A triedy vyskúšali, ako sa pracuje s hlinou. Naučili sa, že nie je hlina ako hlina, ako i spoznali i jej pevnosť, tvárnosť či ohybnosť. Predovšetkým sa však naučili základným zásadám ako správne s hlinou pracovať. Ukázali si, že s hlinou možno pracovať rôznymi spôsobmi, ako hnetením, stláčaním, rozťahovaním, vaľkaním či vtláčaním.
Na začiatku si žiaci museli hlinu riadne rozmiesiť, aby práca s ňou bola jednoduchšia. Naučili sa používať primerané množstvo vody (ani priveľa, aby nebola hlina mazľavá, ale ani primálo, aby sa s ňou dalo dobre pracovať). Museli tiež dbať pri výrobe na primeranú hrúbku, aby steny výrobkov pri vypaľovaní nepopraskali. Pri svojej práci naplno využívali fantáziu. Nápomocné im boli aj rôzne formičky, makety, rydlá či iné modelovacie pomôcky. Hotové výrobky dali následne vysušiť. Dostatočne vysušené výrobky bolo možné vypáliť v piecke a na záver pestrofarebne skrášliť.
Počas práce vládla medzi žiakmi dobrá nálada, čo sa odzrkadlilo na veľmi príjemnej atmosfére. Práca s hlinou rozvíjala ich predstavivosť, pestovala trpezlivosť i toleranciu. Vytváranie užitočných a originálnych predmetov prinieslo žiakom pocit uspokojenia a naplnenia.
Veľké poďakovanie patrí pani lektorke, za jej trpezlivosť a láskavý prístup k žiakom počas celej realizácie projektu.














1. Pracovné stretnutie
V rámci projektu "Všetky deti potrebujú porozumenie a rešpekt" sa skupina pedagógov Katolíckej spojenej školy stretla (10.októbra 2012) v priestoroch ÁNO PRE ŽIVOT s lektorkou, Mgr. Elenou Vaňovou, ktorá nám výstižne a aj na základe osobných skúseností konkrétne priblížila nežiadúce prejavy detí zo sociálne nevýhodného prostredia. A keďže detí z "ťažkého rodinného prostredia" pribúda, bolo toto stretnutie iste obohatením. Ďalšie stretnutie má byť zamerané na tímovú prácu.






Žiaci,  študenti a pedagógovia našej školy sa budú zapájať do nasledujúcich aktivít.


hodina detom


1. aktivita: Spoločne tvorme krásno – remeselná dielňa

Popis:
Zámerom tejto aktivity je naučiť spolupracovať deti z ohrozených rodín s deťmi z intaktného prostredia/so spolužiakmi, rovesníkmi a spoločne vytvárať "niečo pekné". Remeselnú dielňu chceme vytvoriť v priestoroch školy, za účelom získania detí z intaktného prostredia. Organizácia vlastní elektrickú komorovú pec na vypaľovanie keramiky a bižutérie, jej prepožičanie na aktivity remeselnej dielne bude vkladom organizácie. Krúžok bude viesť lektor, ktorý má skúsenosti s prácou v oblasti keramiky a lektor z oblasti výroby bižutérie. Deti sa budú stretávať 2x mesačne počas školského roka v priestoroch školy a naučia sa vyrábať rôzne hlinené výrobky a bižutériu pod dohľadom odborníka z tejto oblasti. Aktivita je určená pre žiakov tretieho až šiesteho ročníka a pre študentov sekundy.


2. aktivita: Mojimi očami – fotografická dielňa

Popis:
Fotografická dielňa má rovnaký cieľ ako dielňa remeselná. Zámerom tejto aktivity je naučiť spolupracovať deti z ohrozených rodín s deťmi z intaktného prostredia/so spolužiakmi, rovesníkmi a spoločne vytvárať "niečo pekné". Zmenou je, že deti sa budú stretávať v priestoroch zariadenia núdzového bývania, aby im nebolo cudzie dočasné bývanie svojich spolužiakov. Fotografovanie má podporiť rozvoj životných zručností ako napríklad sebadôvera, trpezlivosť, vytrvalosť. Aktivita bude prebiehať 1x mesačne počas šk. roka. Aktivita je určená pre žiakov piateho až ôsmeho ročníka a pre študentov tercie. Pod vedením lektora budú deti fotografovať realizáciu celého projektu a tiež aj iné témy. Z najlepších fotografií vytvorí odborník grafický návrh stolového kalendára na rok 2014. V kalendári sa bude nachádzať na viditeľnom mieste logo Hodiny deťom a NDS. Bude slúžiť ako reklamný predmet pre našu organizáciu i partnera - školu.


3. aktivita: Mám peniaze a čo teraz? – seminár (kurz)

Popis:
Cieľom aktivity je zábavnou a interaktívnou formou naučiť deti a mladých ľudí správne hospodáriť s peniazmi, čo im môže v dospelosti výrazne pomôcť nedostať sa do finančnej krízy, vedieť sa orientovať v oblasti vedenia domácej ekonomiky. Tým sa teda rozvíjajú ďalšie životné zručnosti a tiež sociálne a komunikačné kompetencie. Stretnutia budú prebiehať 1x mesačne. Aktivita je určená pre žiakov ôsmeho a deviateho ročníka a pre študentov kvinty a sexty.


4. aktivita: Naše vianočné trhy – organizácia podujatia

Popis:
Účastníci remeselnej dielne budú môcť svoje výrobky prezentovať na vianočných trhoch v škole i na verejnosti. Zúčastnené deti a mládež budú aktívne vystupovať pri príprave trhov, pri samotnej prezentácii i predaji. Takto si overia svoje organizačné schopnosti i schopnosť pracovať v tíme. Podujatie sa bude pripravovať a realizovať pod dohľadom povereného pracovníka. Počet priamych účastníkov cca 10, k čomu je potrebné pripočítať aj návštevníkov vianočných trhov z verejnosti cca 100 osôb.


5. aktivita: Prečo sú tie deti také? – seminár (kurz)

Popis:
Cieľom tejto aktivity je priblížiť učiteľom miestnej partnerskej školy životnú cestu ich žiakov - detí z rodín, ktoré sa ohrozené sociálnym vylúčením, dočasne bývajúcim v našom zariadení núdzového bývania. Program má za úlohu zodpovedať učiteľom na otázky - Prečo majú deti zo sociálne znevýhodneného prostredia niektoré špecifické znaky v správaní, čo je ich príčinou a ako by sa dali eliminovať nežiaduce prejavy v školskom prostredí? Ide o zážitkový program, ktorý umožní dospelým spoznať svoje schopnosti, aby mohli účinne pomáhať deťom vyrovnať sa so svojou minulosťou, prijať prítomnosť a pripraviť sa na samostatnú budúcnosť. Prednášky bude viesť lektor pre 2 skupiny 8 učiteľov. Aktivita sa uskutoční 1x mesačne počas 6 mesiacov. Zámerom aktivity je taktiež nadviazať užšiu spoluprácu s vedením školy i s učiteľmi - spoznať sa navzájom.




6. aktivita: Spolu aj cez prázdniny – organizácia podujatia

Popis:
V júni, júli zrealizujeme 1 x stretnutie všetkých zúčastnených aktérov projektu. Účastníkom bude premietnutá prezentácia aktivít projektu. Pri neformálnom stretnutí sa môžu ešte viac prehĺbiť vzťahy a spolupráca medzi školou a organizáciou, čo môže v budúcnosti priniesť veľa pozitívnych zmien vo vnímaní a pomoci ľuďom ohrozeným sociálnou exklúziou. Počas prázdnin zorganizujeme výlet do prírody pre deti zúčastnené v projekte. Pre deti budú pripravené športové hry a súťaže. Počet zapojených účastníkov spolu cca 40.


Ciele projektu:

Rozvoj životných a sociálnych zručností detí z prostredia sociálnej exklúzie za aktívnej účasti detí/rovesníkov z intaktného prostredia.
Deti z ohrozených rodín si osvoja niekoľko základných životných zručností, sociálnych či komunikačných kompetencií a dokážu ich využívať v praxi (naučia sa zodpovedne hospodáriť s peniazmi, budú vedieť organizovať nejakú aktivitu a pod.). Účasťou detí z rozličných prostredí na spoločných aktivitách sa v rovesníckych skupinách vytvoria nové priateľstvá, nové vzťahy. Obidva aspekty majú vplyv na zvýšenie sociálnej inklúzie ohrozených detí, na získanie rešpektu od svojich rovesníkov.


Zlepšenie vzájomnej spolupráce s vedením školy a učiteľmi
Porozumenie a pochopenie zo strany učiteľov pre špecifické potreby detí z rodín ohrozených sociálnym vylúčením. Keď nájdu tieto deti v školskom prostredí porozumenie a pochopenie bude to mať pozitívny vplyv aj na ich školskú úspešnosť, na zlepšenie ich motivácie pre učenie a ich správanie.





Kontakty | Vedenie | Mapa stránok
Katolícka spojená škola | Copyright © 2014
Valid XHTML 1.0 Transitional Valid CSS!