Dnes je: Sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav, zajtra bude mať meniny Jarmila.

Crema - Rajec

Naša škola v talianskych novinách

Partnerská škola v Creme

Výmenný pobyt

Veľmi som sa potešila

Veľmi som sa potešila správe, že sa zúčastním výmenného pobytu v Taliansku. Konečne prišiel deň odchodu a my - Laura, Klára, Jakub, Kristína, Marianna a Barbora - sme sa plní očakávaní nevedeli dočkať. Let bol super a ani netrval príliš dlho. Veľmi nám všetkým chutila skvelá pizza, ktorú sme mali možnosť chvíľu po príchode a unavení z cesty ochutnať. Následne potom nám dobre padla prechádzka po večernej Creme. Nasledujúci deň sme sa zoznámili s niektorými žiakmi a  školou, ktorá je mimochodom obrovskááá, keď ju porovnávam s tou našou. Poobede sme navštívili Miláno. Metrom sme sa doviezli až pred Duomo, ktoré je veľmi výnimočné a tajomné. Predovšetkým nám dievčatám sa páčila aj známa nákupná zóna, ale aj La Scala, univerzita a iné významne pamiatky v meste. Ďalší deň sme mali zorganizovaný výlet k jazeru Lago di Garda. Človek tam zrazu vníma svet úplne inak. Večery sme trávili s našimi talianskymi kamarátmi. Veľmi sa mi páčilo, akí sú priateľskí a pohostinní. Zdokonalili sme sa v jazykoch a spoznali mentalitu mládeže ,,krajiny tvaru čižmy". Verím, že je to začiatok nového poznania. Som vďačná za to, že som mala možnosť zúčastniť sa takéhoto pobytu a teším sa na novú príležitosť, že sa to raz zopakuje. Zároveň sa rovnako teším na odvetu - že budeme môcť privítať našich nových priateľov u nás na Slovensku.

Laura Rybárová, sexta

Taliansko - Klára

TALIANSKO! Už len keď počujem toto slovo hneď sa mi pred očami premietnu krásne 4 dni strávené v Creme a okolí spolu s ďalšími piatimi študentmi sexty a septimy našej školy a učiteľmi pani Kotríkovou a pánom Kačicom. Chvíle, ktoré sme tu prežili, sú na nezabudnutie. Spoznali sme veľa nových ľudí, dozvedeli sme sa rôzne informácie, čo sa týka Talianska a jeho kultúry, videli sme veľa krásnych pamiatok...

Mali sme prehliadku mesta Crema, ktoré bolo aj naším dočasným bydliskom v Taliansku. Okrem Cremy sme mali možnosť navštíviť aj Miláno - „mesto módy“, kde sme mohli nahliadnuť do Milánskeho dómu (Il Duomo di Milano), vidieť najdrahšie značky a najlepšie kolekcie v milánskej galérii, pozrieť si najväčšiu katolícku univerzitu na svete a mnoho iných zaujímavých pamiatok.   Ďalším miestom, ktoré sme navštívili bolo jazero Lago di Garda (Gardské jazero), ktoré bolo naozaj krásne a v momente, keď sme vystúpili z áut, sme mali pocit, že sa nachádzame niekde pri mori. Tu sme navštívili aj historické mestečko Sirmione, ktoré sa rozprestiera na polostrove tohto jazera.

Okrem výletov a spoznávania krajiny sme mali možnosť spoznať aj tunajších ľudí – študentov a učiteľov našej družobnej školy. Tí nám hneď urobili prehliadku ich školy, ktorá bola taká veľmi veľká, že sme mali pocit, ako by sme boli niekde v bludisku (samé schody, dvere, chodby a vôbec sme netušili, kde sa nachádzame a či sme tadiaľ už išli), a taktiež bola aj veľmi pekná a historická. Zúčastnili sme sa aj na hodinách angličtiny v niektorých triedach a vymieňali sme si informácie, čo sa týka zvykov v našich krajinách a rôzne iné zaujímavosti. S niektorými študentmi sme mali možnosť byť na večeri, kde sme mohli ochutnať niečo z pravej talianskej kuchyne. Všetci študenti boli veľmi priateľskí a milí, takže sme si vcelku dobre rozumeli a mohli sa lepšie spoznávať a upevňovať vzťahy našej družby.

Chcela by som poďakovať všetkým tým, ktorí stáli/stoja za týmto projektom. Veľmi si vážim čas, ktorý som mohla stráviť v tejto krajine a s týmito ľuďmi...

P.S.: Všetci sa už nevieme dočkať septembra, kedy by nás mali navštíviť študenti a učitelia z Talianska.

Klára Rybárová, sexta

Pobyt v Taliansku

Dňa 16. 4. 2013 sme sa s zúčastnili výmenného pobytu v talianskom meste Crema. Spolu nás bolo 8: ja, 5 báb a 2 učitelia. Cesta z Bratislavy do Bergama prebehla rýchlo a pohodlne, nakoľko sme cestovali lietadlom. Na letisku v Bergame nás už čakal taliansky p. učitel Carlo Dossena s priateľom, ktorí nás potom odviezli na ubytovanie v Creme. Bývali sme v kresťanskej ubytovni, čo bola kedysi kláštorom. 1. deň sme mali prehliadku mesta a školy, ktorú nám zabezpečilo viacero žiakov z dvoch tried. Poobede toho istého dňa sme návštívili mesto Miláno - jeho pamiatky, katedrály, ale aj obchody. Doobedie druhého dňa sme strávili v škole na hodinách v rôznych triedach a po výbornom obede sme sa vybrali na cestu k jazeru Lago di Garda. Posledný deň sme mali na pláne prehliadku mesta Bergamo a odlet.

Každý večer sme boli na večeri v inej reštaurácii spolu so žiakmi a učiteľmi. Počas celého pobytu nás sprevádzali učitelia a žiaci, ktorí si pre nás pripravili skvelý výklad o pamiatkach a významných miestach. Náš pobyt v Taliansku sme si veľmi užili a ako som už spomínal jednému z mojich talianskych kamarátov: „Urobím všetko, čo bude v mojich silách, aby ste si septembrový pobyt na Slovensku užili tak, ako sme si mi užili náš pobyt v Taliansku."

Jakub Kšiňan

Návšteva Cremy – Taliansko

Dlhá príprava a vzájomná spolupráca s našou partnerskou školou v Creme pokračovala výmenným pobytom, ktorý sa konal v dňoch 16.-19.4.2013. Vybraní študenti zo sexty a septimy sa dočkali osobného stretnutia so svojimi kamarátmi, s ktorými doposiaľ mali možnosť komunikovať len prostredníctvom internetu a videokonferencií.

V utorok 16. apríla v podvečerných hodinách sme za sprievodu p. učiteľky Kotríkovej a p. učiteľa Kačica odleteli z Bratislavy smer letu Bergamo – Taliansko. Po príchode do Cremy sme sa ubytovali a čakala nás spoločná večera s talianskými p. učiteľkami Sarou a Enricou. Večer sme zakončili prechádzkou po Creme.

Na druhý deň ráno sme navštívili školu, kde pre nás mali pripravený program a prehliadku školy. Skupina študentov nám umožnila vidieť baziliku Santa Maria Della Croce. Poobede nás čakal výlet do Milána, kde sme videli gotickú katedrálu Duomo, divadlo La Scala, baziliku sv. Ambróza a hrad Castello Sforzesco. Mierna únava nás neodradila a tešili sme sa na večeru so študentmi. Predstavili sme sa navzájom a mohli sme začať konverzovať, či už v angličtine, alebo taliančine.

Štvrtok sa niesol v duchu spoznávania okolia jazera Lago di Garda a starých rímskych vil – La villa di Desenzano, Grotte di Catullo v Sirmione, kde sme navštívili aj pevnosť Rocca Scaligera. Večerali sme v dedinke blízko Cremy a spoločnosť nám robili ďalší študenti, s ktorými sme mohli nadväzovať priateľstvá.

Posledný deň nášho pobytu sme doobeda strávili v škole, kde sme boli prítomní na vyučovaní, a tak sme sa mohli zoznámiť i s ostatnými študentmi, ktorí nás neskôr sprevádzali na poznávacej prechádzke po Creme. Poobede sme navštívili historické centrum v Bergame, odkiaľ sme večer odlietali naspäť na Slovensko.

Domov sme sa vrátili unavení, no zároveň plní zážitkov. Vďaka výmennému pobytu, ktorý nám naša partnerská škola umožnila, mohli sme spoznať nových ľudí a nadviazať priateľstvá, ktoré dúfam budú pokračovať i naďalej. Tešíme sa na september, keď nás svojou návštevou poctia naši priatelia z Talianska.

Barbora Špalková (septima)

Stiahnuť všetko

Spolupráca s Talianmi pokračuje výmenným pobytom

Naša štrnásťmesačná kooperácia s partnerskou školou v Creme pokračuje pobytom našich študentov v Taliansku v dňoch 16. – 19. apríla 2013.
Podľa plánovaného programu budeme spoznávať nielen geografiu a kultúru Talianska ( Crema, Bergamo, Benátky a Miláno s prehliadkou svetoznámeho obrazu „ Posledná večera“od Leonarda Da Vinciho), ale tiež budeme rozvíjať kompetenciu komunikácie v cudzích jazykoch. Precvičíme si naše jazykové zručnosti v anglickom jazyku a pre dievčatá z krúžku talianskeho jazyka to bude prvé stretnutie s „naozajstnou“ taliančinou. Rovnako sa študenti tešia na osobné stretnutie so svojimi talianskymi kamarátmi, ktorých poznajú zatiaľ cez sociálne siete a videokonferencie.
Na projekte sa zúčastnia študenti sexty – K. Rybárová, L. Rybárová, J. Kšiňan a študentky septimy – K. Lašútová, M. Augustínová a B. Špalková. Podmienkou účasti bola dobrá znalosť cudzieho jazyka, komunikácia s partnermi a aktívna účasť na videokonferenciách.
Druhá časť výmenného pobytu pokračuje pozvaním talianskych partnerov na Slovensko v septembri 2013.

Vianoce u nás a v Taliansku

V predvianočnom období sme sa rozhodli vymeniť si informácie o Vianociach a tradíciách, ktoré k nim neodmysliteľne patria. A tak sme sa dňa 14. decembra 2012 spojili prostredníctvom videoprenosu s našimi talianskymi priateľmi. Obe strany prezentovali svoje typické zvyky, jedlá a aktivity tohto obdobia. Zistili sme, že naše zvyky sa v mnohom podobajú. Na záver tohto srdečného stretnutia im naši študenti zaspievali vianočné koledy.

Na hodine sa podieľali: študenti septimy, oktávy, Mgr.M. Kačic, Mgr. J. Mihalec a MVDr.Z. Kotríková.

Kultúrny život Slovákov a Talianov

V piatok 8. februára 2013 sme sa opäť mohli vidieť a počuť s našimi talianskymi partnermi na spoločnej hodine angličtiny. Témou tejto videokonferencie bolo trávenie voľného času mládeže, hudba a móda.... Študentky septimy pripravili prezentácie na danú tému, pričom nezabudli podčiarknuť dôležitosť našej národnej kultúry v zmysle dodržiavania ľudových tradícií na dedine. Najväčší záujem zo strany Talianov vzbudilo slávenie fašiangov a náš folklór. Naopak my sme sa dozvedeli, že u nich sa pred pôstnym obdobím koná tiež zábava , avšak formou karnevalu. Nakoľko téma hodiny mala širší záber, na budúci týždeň pokračujeme prezentáciou kultúrneho života Talianov.

PO ANGLICKY S TALIANMI POKRAČUJE

Dňa 16. októbra 2012 sa uskutočnilo pokračovanie video konferencie medzi našou školou a partnerskou školou v Creme. Hodiny sa zúčastnili žiaci septimy a oktávy. Taliansky žiaci prezentovali svoje gymnázium a jeho históriu, mesto Crema s jeho najvýznamnejšími pamiatkami. Mohli sme vidieť aj prezentácie známeho mesta Miláno, Bergama a Cremony. „Štvrťhodinové pondelky“ pokračujú a o tri týždne sa tešíme na pokračovanie s vianočnou tematikou.

Technická realizácia a maximálna podpora: Ján Mihalec, Zuzana Kotríková a Martin Kačic.

PO ANGLICKY S TALIANMI

Dňa 26. októbra 2012 sa uskutočnila videokonferencia medzi našou školou a partnerskou školou v Creme. Hodiny sa zúčastnili vybraní žiaci septimy a oktávy. Prezentovali naše gymnázium s jeho históriou, mesto Rajec s jeho okolím, pamiatkami, prírodou, zaujímavosťami ako je farský kostol či múzeum. Ďalšie prezentácie a týkali Slovenska a jeho najvýznamnejších prírodných a kultúrnych pamiatok. Takýto spôsob spoznávania sa s partnerskou katolíckou školou v Taliansku bude pokračovať o tri týždne. Naši študenti komunikujú so svojimi talianskymi kamarátmi „štvrťhodinové pondelky“, aby sa mohli pravidelne počuť – vidieť, a tak sa postupne zdokonaľovali v anglickom jazyku.

P.S. Dúfame že v marci už naživo...

Z CREMY /Taliansko/

Dňa 14. a 15. mája vyslanci našej školy, pán riaditeľ Ľubomír Vereš, pán kaplán Ján Bittšanský a páni učiteľia Zuzana Kotríková a Martin Kačic, navštívili družobnú školu v Creme, v Taliansku. V pondelok večer sme sa zvítali s našimi talianskymi priateľmi Donom Goirgiom, Sarou – učiteľkou anglického jazyka a ďalšími ich kolegami, s ktorými sme strávili večer v reštaurácií pri typickom cremskom menu. Ráno po sv. omši sme navštívili základnú a strednú školu, kde sme si pozreli učebne a momentálnu výuku, laboratóriá a jazykovú triedu, športový areál, jedáleň a ostatné priestory. Sprevádzali nás študenti najvyššieho ročníka gymnázia. Následne sme rokovali s vedením školy o ďalšej budúcej spolupráci a možnosti výmenných pobytov našich žiakov. Pred obedom sme s Donom Giorgiom absolvovali krátku prehliadku centra Cremy a po spoločnom obede s talianskymi kolegami sme podvečer navštívili Miláno. Večer sme mali ešte krátke stretnutie s organizátormi divadelného festivalu Francesco Agostino a dohodli sme sa na spolupráci v budúcom roku. Plný očarujúcich dojmov sme sa 16. mája vrátili na Slovensko.
M.K.

Dňa 4. júna sme sa mohli znova stretnúť s našimi talianskymi priateľmi z Cremy a to prostredníctvom video prenosu. Študenti ktorí majú záujem o túto spoluprácu a dopisujú si s rovesníkmi z Talianska sa vzájomne „oficiálne“ predstavovali a spomenuli niečo zo svojich aktivít. U nás sa organizácie zmocnila pani učiteľka Kotríková a na opačnej strane pani učiteľka Sara. Ďakujeme aj pánovi učiteľovi Mihalacovi za technický prenos. Viac sa dozviete v školskom časopise... MK

Viac informácií o projekte v dokumente, ktorý si môžte stiahnuť: Download

Stiahnuť všetko

Kontakty | Vedenie | Mapa stránok
Katolícka spojená škola | Copyright © 2014
Valid XHTML 1.0 Transitional Valid CSS!